Pembaikan rumah Soalan Dijawab Oleh Tukang Kebun Yang Berpengalaman

Petua untuk Mengeluarkan Kertas Lama

Matt adalah seorang pelukis profesional dan penulis bebas, berkongsi pengetahuannya, tip lukisan rumah, dan ulasan produk.

Petua untuk Mengeluarkan Kertas Lama: kertas

Sumber

Apakah Cara Terbaik untuk Mengeluarkan Wallpaper?

Kertas dinding lama-lebih tua daripada dua puluh tahun-biasanya dibuat dari vinil dengan sokongan kertas, yang lebih sukar untuk dibuang daripada kertas dinding yang lebih baru, tanpa vinil. Lapisan vinil di atas menghalang penyelesaian air dan pelucutan dari menembusi gam dan menyokong di bawahnya, memperlahankan proses penyingkiran.

Mengeluarkan kertas dinding lama adalah proses memakan masa, tidak kira kaedah penyingkiran yang anda pilih, tetapi ada beberapa cara untuk mempercepat proses.

3 Cara Hapus Wallpaper

1. Gunakan Steamer Wallpaper-Removal

Menggunakan pengukus adalah satu kaedah yang sangat berkesan untuk menghapus kertas dinding lama yang tidak akan terlepas dari mengikis sahaja. Sekiranya anda telah mencuba merendam dan menyakitkan mengikis dinding berulang-ulang, tidak berjaya, menyewa pengukus adalah taruhan terbaik anda.

Dengan pemanasan penyingkiran kertas dinding, anda tidak perlu menyerap dinding dengan sentiasa seperti anda menggunakan kaedah air panas, dan anda tidak perlu menebuk lubang di dinding dengan alat pemarkahan. Menggunakan pengukus masih melibatkan mengikis untuk mengeluarkan gam dan penyokong, tetapi prosesnya kurang berantakan daripada menggunakan air sahaja.

Pengukat kertas dinding dilengkapi dengan pad pemanasan yang anda tahan terhadap dinding untuk melonggarkan gam melalui haba berterusan. Setelah kertas dinding yang dipanaskan mulai gelembung dan angkat dari permukaan, pengikis digunakan untuk mengeluarkan bahan di bawahnya. Proses ini lebih mudah daripada perlu sentiasa mengemas baldi air panas untuk meresap dinding.

2. Keluarkan Wallpaper Dengan Air Panas

Penyelesaian penyingkiran kertas dinding, atau penari telanjang, pasti berfungsi, tetapi produk ini mahal, dan kadang-kadang air panas adalah semua yang anda perlukan. Mula-mula, matikan kuasa ke cawangan supaya anda tidak terkilir. Gunakan lampu kerja dan kord sambungan, dipasang ke bilik lain, untuk sumber cahaya semasa bekerja.

Cobalah merendam dinding dengan spons dan air panas sehingga kertas menunjukkan tanda-tanda menggelegak. Jika lapisan atas penutup dinding adalah vinil, air panas mungkin tidak akan berfungsi tanpa menjaringkan permukaan terlebih dahulu. Anda boleh menggunakan alat pemarkahan kertas dinding untuk menusuk permukaan dengan lubang kecil supaya air panas dapat meresap masuk.

Tunggu kira-kira sepuluh minit untuk air menembusi dan gelembung kertas dinding. Cuba mengelupas lapisan atas, bermula pada sudut, atau jahitan. Teruskan perendaman dinding dengan air panas untuk menjaga permukaan basah untuk mengikis lebih mudah. Mengeluarkan kertas dinding lama dengan air panas telah bekerja dengan baik untuk saya beberapa kali, tetapi kadang-kadang bahan kimia diperlukan.

3. Gunakan Pelembut Fabrik dan Penari Wallpaper

Saya sentiasa mencuba air panas lama biasa sebelum menggunakan bahan kimia, tetapi jika air sahaja tidak melakukan trik untuk anda, cuba pelembut kain dari bilik dobi anda. Pelembut kain mencairkan dan melonggarkan sokongan kertas dinding supaya gam lebih mudah dikikis.

Cara terbaik untuk menyingkirkan kertas dinding dengan pelembut kain adalah dengan mencampurkannya dengan air panas di dalam penyembur taman murah dan menyembur dinding. Skor dinding terlebih dahulu jika perlu. Beri masa penyelesaian pelembut kain untuk menembusi sebelum mengikis. Aplikasi berulang mungkin diperlukan.

Wallpaper pelukis adalah penyelesaian lain jika anda mengalami masalah keras untuk mengeluarkan lama dari dinding. Campurkan penari telanjang dengan air panas di dalam penyembur taman, gunakan penyelesaian yang sama seperti pelembut kain. Berhati-hati bilas dinding dengan air bersih sebelum mengecat bilik. Sisa kimia boleh menyebabkan masalah melekat dengan cat jika ia ditinggalkan di dinding.

Kertas Tiger, alat pemarkahan kertas dinding. Alat ini berguna untuk mengeluarkan kertas dinding lama.

Kertas Tiger, alat pemarkahan kertas dinding. Alat ini berguna untuk mengeluarkan kertas dinding lama.

Kenapa Anda Perlu Gunakan Alat Pemarkahan Wallpaper?

Alat pemarkahan kertas dinding adalah peranti genggam yang digunakan untuk merendahkan permukaan supaya air dapat menembusi bahagian bawahnya. Dengan kertas dinding vinil, air tidak akan dapat menembusi belakang di bawah tanpa menjaringkan permukaan terlebih dahulu.

Adakah anda sentiasa perlu menggunakan alat penilaian?

Orang yang membuat kesilapan menggunakan alat penilaian ketika seseorang tidak diperlukan. Kadang-kadang anda boleh merendam lapisan atas kertas dinding dengan air panas, mengupas lapisan atas dari sudut, dan kemudian rendam dan mengikis lapisan sokongan di bawah secara berasingan. Ini tidak semestinya mungkin dengan penutup dinding yang lebih lama, tetapi anda harus cuba melakukannya terlebih dahulu.

Masalah dengan alat penilaian adalah dengan mudah merosakkan drywall jika anda menolak terlalu keras. Pucat kecil di lubang pancang alat di mana-mana, yang perlu ditambal sebelum lukisan. Alat-alat ini adalah berkesan walaupun untuk bahan yang lebih tebal yang tidak akan membenarkan air untuk meresap di belakangnya.

Lukisan Lebih Kertas Dinding

Jika anda telah mencuba segala-galanya, tetapi pengalihan seolah-olah mustahil, anda mungkin mahu mempertimbangkan untuk melukis di atas kertas dinding sebaliknya. Ini harus sentiasa menjadi pilihan terakhir, tetapi anda boleh berjaya melukis kertas dinding tanpa sebarang masalah jika bahan di dinding anda tidak longgar atau bubbled.

Resort terakhir: Gantikan Drywall

Di rumah yang lebih tua dengan kertas dinding yang sangat tua yang tidak akan terlepas apa pun, pilihan lain adalah untuk menggantikan drywall. Permohonan mengikis dan berulang yang berlebihan boleh merosakkan tanah kering dengan teruk. Kadang-kadang lebih mudah untuk mengeluarkan drywall dan mula semula.


Meninggalkan Komen